Skadeanmälan ansvarsskada
Den här tjänsten kräver inloggningFyll i e-tjänsten så noga som möjligt.
För att vi ska kunna pröva ditt ärende är det viktigt att det framgår var och när skadan inträffat samt vad det är som skett.
Efter att ditt ärende registrerats så kommer en skadeutredare från vårt försäkringsbolag att ta kontakt med dig för att utreda ärendet.
Efter utredning kommer du att få ett skriftligt besked där vårt försäkringsbolag meddelar om du kan få ersättning för din skada eller inte. Observera att Mitthem inte ansvarar för alla skador som kan inträffa.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 10 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Jonas Schneider
info@mitthem.se
Ida Hägg
info@mitthem.se
060139500